Algemene voorwaarden

Wijnbar Nic en ik Wine and Food, is een geregistreerd merk en www.nicenik.nl en winkel.nicenik.nl  zijn domeinen van Nic & ik B.V. te Zutphen, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 70796254, bekend bij de Belastingdienst onder BTW-nummer 858463003B01, gevestigd te Sprongstraat 16, 7201 KS Zutphen, bereikbaar via email: info@nicenik.nl en telefoon: 0031-6-15351781.

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Nic & ik. Afwijkingen zijn alleen geldig indien deze schriftelijk overeengekomen zijn.

Nic & ik heeft te alle tijde het recht deze Koopvoorwaarden en de inhoud van de Nic & ik website en webwinkel te wijzigen.

De voorwaarden zijn voor een ieder toegankelijk en opgenomen op de website. Op verzoek wordt u een schriftelijk exemplaar toegezonden.

Minimum leeftijd afnemer
Nic & ik B.V. verstrekt geen alcoholische producten aan personen onder de 18 jaar.

Aanbiedingen en overeenkomsten
Alle aanbiedingen van Nic & ik zijn vrijblijvend. Nic & ik behoudt zich te allen tijde het recht voor om aanbiedingen in te trekken. Alle aanbiedingen gelden op basis van beschikbaarheid. Prijswijzigingen zijn te alle tijde voorbehouden.

Een overeenkomst tussen Nic & ik en de afnemer komt tot stand nadat de afnemer op de website op de “bestellen” icoon gedrukt heeft, alle verplichte gegevens verstrekt heeft, en tot betaling van de bestelling is overgegaan.

Afbeeldingen van wijnen en producten zoals op de website aangegeven kunnen afwijken van de daadwerkelijk geleverde wijnen en producten, reden hiervoor is dat wijnproducenten en leveranciers van producten, etiketten zonder opgaaf van reden tussentijds kunnen wijzigen.

Online wijnproeverijen
Na aankoop van een online wijnproeverij daadwerkelijk deelnemen aan deze online wijnproeverij is voor rekening en risico van de koper. Nic & ik stelt alles in staat ervoor te zorgen dat de koper de proeverij naar behoren kan volgen, maar kan niet aansprakelijk gesteld worden voor wegvallen van de live-verbinding of iedere andere omstandigheid die buiten de macht van Nic & ik valt. Restitutie van het proeverijgeld vindt in deze gevallen daarom ook niet plaats; in gevallen waar Nic & ik duidelijk blaam treft wordt in overleg de mogelijkheid gegeven op een andere datum alsnog de online proeverij te volgen.

Nic & ik is niet verantwoordelijk voor het niet kunnen deelnemen aan de online wijnproeverij door de koper, door bijvoorbeeld ziekte of overmacht, wegvallen van de internetverbinding aan de kant van de koper, falen van apparatuur van de koper et cetera. In voorkomende gevallen zal Nic & ik proberen met de koper tot een oplossing te komen; zie hiervoor het vorige punt.

Nic & ik gaat ervan uit dat koper in eerlijkheid deelneemt aan de proeverij. Deelname met meer dan het geboekte aantal personen in de online verbinding, ongeoorloofd delen van de livestream met derden of opnemen van (delen van) de livestream kunnen leiden tot uitsluiting van toekomstige deelname. Nic & ik gaat ervanuit dat de koper zich houdt aan de regels van de RIVM.

Nic & ik bezit het onvervreemdbaar auteursrecht op de materialen en uitzendingen die ter beschikking gesteld worden aan de koper na aankoop van de online proeverij. Terbeschikkingstelling vindt plaats door verstrekken van links en/of inlogcodes en passwords aan de klant. De klant is niet gerechtigd deze links of code(s) aan derden te verstrekken, filmopnames of foto’s voor commercieel gebruik te maken, te verspreiden of anderszins te gebruiken voor eigen gewin. Bij geconstateerde schending, van deze bepaling volgt onmiddellijke uitsluiting van deelname aan (online) proeverijen en vervolging op basis van de wet op het auteursrecht. Restituties worden in dergelijke gevallen niet verstrekt.

Nic & ik behoudt zicht het recht voor online proeverijen te schrappen of te verplaatsen zonder opgaaf van reden. In dergelijk geval worden de kosten van deelname binnen 14 werkdagen teruggestort op de bankrekening van de klant of -in overleg- omgezet in een tegoedbon.

Prijzen en Betaling
Alle prijzen zijn in euro en worden uitsluitend in euro’s op de website aangegeven. Op de website zijn de prijzen van producten; wine en food inclusief accijns en omzetbelasting (btw) vermeld.

De factuur wordt automatisch bij bestelling naar uw email toegezonden na het afronden van een bestelling op de website.

Bestelling via de webshop

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?
Veel van onze artikelen worden binnen één dag geleverd als u op werkdagen voor 17:00 uur bestelt, maar sommige producten worden binnen twee tot drie werkdagen geleverd. De levertijden gelden als indicatie en niet als fatale termijn. Mocht er sprake zijn van een afwijkende levertijd dan wordt u hiervan zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht via mail of telefoon. In dat geval heeft de afnemer de bevoegdheid om de overeenkomst met Nic & ik te ontbinden, door dit schriftelijk (via brief of e-mail) aan Nic & ik te melden. Eventueel in het kader van voorgaand artikel reeds door de afnemer gedane betalingen worden zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen veertien (14) werkdagen nadat Nic & ik het in bovenstaand artikel genoemde verzoek tot ontbinding van de overeenkomst heeft ontvangen, op de bank- of girorekening van de afnemer teruggestort.

Nic & ik behoudt zich het recht voor om tot deelleveringen aan de afnemer over te gaan, zodat een bestelling in twee of meerdere zendingen wordt verzonden.

Uit welke bezorgopties kan ik kiezen?

Standaard levering
We bezorgen thuis in Zutphen en Warnsveld. Uw bestelling wordt gratis thuis geleverd wanneer u bestelt voor minimaal € 100,-, of meer en de betaling voldoet via iDeal. Bestelt u voor minder dan € 100,- dan zijn de kosten voor de bezorging standaard € 4,50, exclusief BTW binnen Zutphen en Warnsveld. Voor verzending buiten Zutphen gelden standaard Post Nl tarieven. Voor de kosten van de verzending van wijnproefpakketten van online wijnproeverijen op maat gelieve contact op te nemen met Nic & ik voor actuele verzendkosten, via info@nicenik.nl of 06-15351781.

Wat gebeurt er met mijn pakket wanneer ik niet thuis ben?
Als u niet thuis bent leveren we uw bestelling af bij de buren (tenzij anders aangegeven). Mocht bij de buren ook geen gehoor zijn proberen we het de volgende dag opnieuw.

We staan voor u klaar!
Heeft u vragen over uw bestelling? We staan u op werkdagen tussen 10.00 en 18.00 graag te woord! Stuur een e-mail naar info@nicenik.nl of bel of whatsapp met 06-15 35 17 81.

Zakelijke afnemers
Ook voor zakelijke bestellingen is Nic & ik u graag tot dienst. U kunt telefonisch of via e-mail de mogelijkheden met ons bespreken. Als zakelijke klant kunt u rekenen op offertes op maat en bestellen op factuur. Ook zijn op maat gemaakte wijnkistjes of dozen mogelijk met de naam van uw bedrijf. Als zakelijke klant krijg je tevens een eigen vaste accountmanager die je snel kan helpen!

Nic & ik ondersteunt verschillende “on-line” betalingsmethoden, zoals Ideal en Apple pay. De zakelijke afnemer kan in overleg met Nic & ik een andere betalingsmethoden kiezen dan de aangegeven afrekenprocedures op de website. Neem daartoe contact op via info@nicenik.nl  

Zakelijke afnemers dienen vooraf, schriftelijk met Nic & ik een betalingsmethode overeen te komen, evenals een betalingstermijn van maximaal 14 dagen.

Alle facturen zullen door de afnemer worden betaald, op de door de afnemer gekozen methode.

In het geval dat de betalingstermijn wordt overschreden, is Nic & ik gerechtigd vanaf de vervaldatum van de factuur een rente van 2% per maand aan de afnemer in rekening te brengen, waarbij een gedeelte van een maand voor een gehele maand wordt gerekend. Nic & ik zal bij overschrijding van de betalingstermijn een herinnering sturen.

Indien de afnemer ook na het versturen van de herinnering niet, niet volledig of niet vóór de in de herinnering gestelde uiterste datum van betaling heeft betaald, heeft Nic & ik het recht om haar buitengerechtelijke (incasso-) kosten aan de afnemer in rekening te brengen.

Eigendomsvoorbehoud
Alle aan de afnemer geleverde zaken blijven eigendom van Nic & ik, totdat alle bedragen die de afnemer verschuldigd is voor de krachtens de overeenkomst geleverde zaken volledig aan Nic & ik zijn voldaan.

Risico
Het risico tijdens het transport van het door de afnemer bestelde product is voor Nic & ik. Op het moment van aflevering van het product, of het moment dat redelijkerwijze als aflevering beschouwd kan worden, gaat het risico van het product op de afnemer over, behoudens de aansprakelijkheden die wettelijk niet door Nic & ik kunnen worden uitgesloten.

Nic & ik houdt zich het recht voor een opvolgende jaargang van de bestelde wijn te leveren indien de aangeboden jaargang niet meer leverbaar is. Nic & ik hoeft de afnemer hiervan vóór levering niet op de hoogte te stellen.

Overmacht en/of bijzondere omstandigheden
Nic & ik is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van een omstandigheid, die niet is te wijten aan haar schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Deze omstandigheden zijn onder meer een bedrijfsstoring, een storing in internetverbindingen, transportvertraging, een staking en het niet of niet tijdig leveren door leveranciers.

Bedenktijd en retourneren

Mag ik mijn artikel(en) retourneren?
Nadat u uw bestelling heeft ontvangen, kunt u nog 30 dagen nadenken over uw aankoop.

Mag ik mijn artikel(en) ruilen?
U mag binnen 30 dagen het artikel ruilen voor een ander exemplaar. Artikelen kunnen alleen geruild worden wanneer deze ongeopend of ongebruikt zijn en waarvan de verzegeling nog niet verbroken is. Voor het ruilen van artikelen kunt u contact met ons opnemen, via info@nicenik.nl

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Voordat u uw wijn terugstuurt, kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Zo kunnen wij het retourneren persoonlijk met u afhandelen.

Moet ik voor het retourneren van mijn artikel(en) betalen?
Bij Nic & ik kun je binnen Zutphen en Warnsveld uw artikel(en) kosteloos retourneren wanneer u eerst contact opneemt met onze klantenservice.

Moet ik betalen voor het ruilen van artikelen?
Er zijn geen extra kosten verbonden aan het ruilen van artikelen.

Indien de afnemer de overeenkomst ingevolge bovenstaand artikel wenst te ontbinden, dient de afnemer dit schriftelijk (via e-mail of brief) aan Nic & ik te melden. De afnemer dient het product – na overleg met Nic & ik – te sturen naar een door Nic & ik vastgesteld retouradres. De afnemer dient in dit geval zelf de kosten van en het risico voor het verzenden te dragen.

Indien de afnemer reeds enige betalingen heeft verricht op het moment dat de afnemer de overeenkomst met Nic & ik ingevolge bovenstaand artikel heeft herroepen, zal Nic & ik deze betalingen binnen veertien (14) werkdagen nadat Nic & ik het door de afnemer geretourneerde product heeft ontvangen, aan de afnemer terugbetalen.

Nic & ik behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is geopend, gebruikt, of door de schuld van de afnemer (anders dan die van Nic & ik of de leverancier van het product) is beschadigd.

Indien een product wordt geretourneerd dat naar het oordeel van Nic & ik schade heeft opgelopen die aan een handeling of nalatigheid van de afnemer te wijten is of anderszins voor risico van de afnemer komt, zal Nic & ik de afnemer hiervan schriftelijk (via brief of e-mail) in kennis stellen. Nic & ik heeft het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade van het aan de afnemer terug te betalen bedrag in te houden.

Heeft u een klacht?
Nic & ik is constant bezig met het optimaliseren van de webshop. Wij stellen het dan ook op prijs als u het ons laat weten wanneer u een klacht heeft of vindt dat er iets beter kan. We zijn op werkdagen van 10.00 tot 18.00 uur bereikbaar via telefoon 06-15 35 17 81. Of stuur een e-mail naar info@nicenik.nl.

Hoe dien ik een klacht in?
U kunt uw klacht indienen via onze klantenservice. We zijn op werkdagen van 10.00 tot 18.00 uur bereikbaar via telefoon 06-15 35 17 81. Of stuur een e-mail naar info@nicenik.nl. Als het ons niet onmiddellijk lukt om telefonisch een inhoudelijke reactie te geven, belt ons management u zo spoedig mogelijk terug om samen met u te proberen het probleem op te lossen. Niet tevreden met het antwoord? Stuur dan via mail of post uw klacht naar ons; u ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie.

Kurk?
Helaas komt het weleens voor dat een wijn kurk heeft. Mocht u hiervan overtuigd zijn, dan kunt u dit te allen tijde aan ons doorgeven via info@nicenik.nl. De fles dient ¾ vol te zijn als deze retour wordt gestuurd; alleen dan komt deze in aanmerking voor creditering. De fles kan samen met de factuur worden verstuurd naar het volgende adres: Nic & ik, Sprongstraat 16, 7201 KS Zutphen. Wijnen die achteruit gegaan zijn door te lang of foutief bewaren of door uitdroging van de kurk vallen niet onder dit beleid; wij aanvaarden daarvoor geen aansprakelijkheid. De kosten van retourzending zullen niet worden vergoed, tenzij u een gegrond beroep doet op garantie.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Intellectuele en industriële eigendomsrechten
De intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de Nic & ik webwinkel en website, waaronder programmatuur, zoekmethoden, teksten, en beelden berusten bij Nic & ik. Het is niet toegestaan, zonder schriftelijke toestemming vooraf door Nic & ik, de informatie te kopiëren en/of te bewerken.

Afnemers en bezoekers van de Nic & ik webwinkel en website dienen alle intellectuele en industriële eigendomsrechten die rusten op de door Nic & ik geleverde diensten en producten geheel en onvoorwaardelijk te respecteren.

Toepasselijke recht en geschillenregeling

Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Nic & ik is het Nederlands recht van toepassing. Geschillen tussen Nic & ik en de afnemer zullen worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse Rechter.